REFORMA SZKOLNICTWA. Dziewiąty dzień turnusu (16.5.2010)

Jedna z nauczycielek powiedziała, że szkolnictwo ma być znów reformowane – osoby z lekkim upośledzeniem mają być włączone do zwykłych szkół.

Czy to dobre? Myślę, że tak, jednak wszystko zależy od indywidualnego przypadku. Osoby z lekkim upośledzeniem na pierwszy rzut oka są zazwyczaj zupełnie normalne, ich deficyty ujawniają się przy dłuższym poznaniu (nie chce się wierzyć, ale zapewne każdy z nas zna takie osoby, a nawet sobie z tego nie zdaje sprawy!). To tak, jakby ktoś podobny do najgorszego ucznia  z klasy każdego z nas. Wyobraźmy sobie, że każdy taki uczeń, którego na pewno na którymś szczeblu edukacji znaliśmy,trafia do szkoły specjalnej. Co się z nim dzieje? Już nie jest najgorszy, lecz wręcz przeciwnie – najlepszy. W porównaniu z osobami z głębszym upośledzeniem,które często nie potrafią czytać i pisać, wypada całkiem pozytywnie. Jednak jak dalej wygląda jego rozwój? Najzwyczajniej w życiu się cofa. Kiedy wobec wszystkich edukacyjne wymagania są obniżone, wobec niego również. To zdecydowanie nie sprzyja poprawie funkcjonowania i sytuacji. Jestem za reformą!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s