8 tricków jak rozpocząć energicznie dzień

Hej, moi mili!

Czy zdarza się Wam, że do pracy lub szkoły wstajecie totalnie zmuleni? Zdradzę Wam dziś swoje sposoby, by dzień rozpoczął się wspaniale!

  1. Wyśpij się – idź spać najwcześniej, jak to możliwe. Nie siedź po nocach klikając bezsensownie czy tracąc czas na coś, co nie jest dla Ciebie ważne.
  2. Wstań wcześniej niż zawsze – Ja wstaję o 5 rano – zazwyczaj 1,5 minuty energicznie się rozciągam, a potem przechodzę (jeszcze z przymkniętymi oczami) do ćwiczeń: trening obwodowy (pon, śro, pią) lub stretching dynamiczny (wto, czwa). Każdy ruch pozwala się obudzić.
  3. Ubierz się atrakcyjnie – podczas porannej toalety zadbaj o swój wygląd; ubierz się tak, jak lubisz. Porozciągane i zmachacone swetry zostaw na okazję domowych porządków. Czarujący wygląd sprawi, że poczujesz się bardziej pewny/pewna siebie.
  4. Zjedz śniadanie mistrzów – śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i nie jest to żadną bujdą. Moje ulubione to: owsianka z różnymi dodatkami, kanapki lub jajecznica. Dobre śniadanie odżywi Twój umysł i ciało oraz da Ci dobry start!
  5. Wypij kawę/herbatę, którą lubisz. Ja należę do kawoszek i żadnego dnia nie zacznę bez jej degustacji. Dla mnie parzenie jej i picie jest ceremonią. Kawa pobudzi Cię i da Ci kopa; herbata,****
  6. Zrelaksuj się – tak, wiem, zazwyczaj odlicza się w robocie godziny i minuty, by po powrocie do domu się zrelaksować. Ja wolę sprawić sobie przyjemność rano i nie muszę już tąpać nogą w szkole. O 5 rano włączam sobie jakiś serial (najczęściej przy ćwiczeniach), zapalam kadzidełka lub czytam książki. Relaks rano to już dobry dzień!
  7. Wybierz środek transportu – ja mam tą przyjemność mieć do pracy 6 km, ale i jak miałam 16 km w jedna stronę – jeździłam rowerem. Na studiach, codziennie 1h pieszo na uczelnię i z powrotem. Czyż nie jest wspaniale w ten sposób dostarczać sobie tlenu, aniżeli oddychać spalinami? Wsiadając na rower zakładam słuchawki z ulubioną muzyką, oglądam po drodze ludzi, drzewa. Wyrzuciłam wymówki i nawet mając semestralny bilet komunikacji miejskiej jeżdżę na rowerze od lutego 2014 r., także w okresie zimowym. Poranny ruch, zwłaszcza kardio pobudza, ulubiona muzyka poprawia humor.
  8. Bądź w pracy ciut wcześniej. Po co masz fundować sobie stres i martwić czy zdążysz?

Po takim 3-godzinnym poniedziałkowo-piątkowym wstawaniu, przyjeżdżam do pracy i jestem rześka, wyspana i pełna energii, by działać z trzema setkami dzieciaków w mojej szkole. Być może Ty nie możesz pozwolić sobie na takie poranki, bo masz dalej do pracy lub masz całkowicie inne powody, jednak wierzę, że coś z tego wpisu wziąłeś/wzięłaś dla siebie. Podziel się proszę swoimi sposobami na to, by dzień zaczął się świetnie!:-)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s