Podsumowanie 2017 roku

Rok 2017 był dla mnie rokiem rewolucji. Zaręczyłam się z G., zmieniłam pracę oraz zostałam ultramaratończykiem! Działo się wiele dobrego i złego, na szczęście z przewagą pierwszego. Oto moje podsumowanie roku podzielone na kategorie, zapraszam 🙂

Relacje i związek

Zaręczyłam się z moim ukochanym i zaplanowaliśmy ślub (lipiec 2018 r.), układa nam się bardzo, bardzo dobrze i cieszymy się sobą każdego dnia. Zdecydowanie poprawiły mi się relacje z rodziną i przyjaciółmi. Niestety, wiele osób z różnych przyczyn też „usunęło się” z mojego życia, lecz ja wiem, że walczyłam do końca.

Praca

Zrobiłam w życiu ogromną rewolucję i zmieniłam pracę! Po 3 latach w jednej szkole, podjęłam bardzo trudną dla mnie decyzję o odejściu i udało mi się dostać pracę w innej szkole podstawowej. Niedaleko tej pierwszej, więc mam większość tych samych kuratorów, co mnie bardzo cieszy. Zmiana jest zdecydowanie na plus, choć problemów w szkole też nie mało. Teraz jestem takim pedagogiem, jakim chciałam być, nie muszę stawać w roli osoby dyscyplinującej i tzw. pedagoga-policjanta. Więcej pisałam o tym w w piątkowym wpisie.

We wrześniu rozpoczęłam staż na nauczyciela mianowanego, który potrwa 2 lata i 9 miesięcy 🙂

Moja aktywność fizyczna w 2017 r.

  • Bieganie:  1337 km – o  63 km mnej niż w poprzednim roku, jednakże moja forma biegowa jest lepsza. W 2017 roku zostałam ultraską! Przebiegłam pierwszy w życiu ultramaraton (dystans powyżej maratonu, czyli 42,195 km). Udało mi się pokonać bardzo prestiżowy bieg Łemkowynę 48 km w 5 rocznicę mojego świętowania Dnia Nauczyciela 🙂 Ot, taki prezent!
    Ponadto ukończyłam w zawodach biegi: półmaratony: warszawski, zielonogórski, wrocławski (2 życiówki na tych dystansach) oraz biegi na 10 km (Wroactive, Zimowy Bieg Piasta, Wrocławski Bieg Akademicki, Smolecka Zadyszka, Bieg Mikołajowy). Zaliczyłam także bieg górski Garmin Ultra Race na 24 km.
    Nie wyobrażam sobie nie wspomnieć o tym, że na początku roku miałam ogromny kryzys biegowy, po maratonie w 2016r. nie czułam przez wiele miesięcy takiej radości z biegania jak przed nim. Na szczęście udało mi się go pokonać i znów odczuwam wiele radości. Złapałam 3 kontuzje, na szczęście nie bardzo poważne. Początek roku – pasmoo biodrowo-piszczelowe, środek roku kość płaszczkowata w stopie, a na koniec pięta. Dokonuję wszelkich starań, by kontuzje nie wracały i stosuję się do zaleceń fizjoterapeutów, wałkuję się, rozciągam itd.
  • Jazda rowerem: 3161 km – o  1361 km więcej niż  km w poprzednim roku – najwięcej km w życiu 🙂 Tyle kilometrów uzbierałam jeżdżąc do pracy i z powrotem codziennie oraz załatwiając na mieście różne sprawy. Również z narzeczonym udało mi się więcej niż w poprzednim roku pojeździć na weekendy. Np. w dwa dni przejechaliśmy rowerem wszystkie parki we Wrocławiu – jest ich aż 29! O mojej miłości do rowerka pisałam <TUTAJ>
  • Chodzenie: 1120 km – 0 około połowę więcej niż w poprzednim roku. Stało się tak z jednej prostej przyczyny: kupiłam sobie zegarek z krokomierzem i dlatego udaje mi się liczyć wszystkie km, które chodzę. Średnio w pracy robię codziennie po szkole około 3-4 km 🙂
  • Trening obwodowy (w tym core stability):  h  min
  • Trening siłowy (np. z hantelkami): 6 h 48  min
  • Rozgrzewki:  21 h 48 min
  • Rozciąganie: 34 h  03 min
  • Nordic walking: 11, 32 km
  • Wałkowanie i rollowanie: 15 h 45 min

 Przeczytane książki

W tym roku udało mi się przeczytać aż 30 książek (o 2 mniej niż w poprzednim roku). Jakoś tak pod koniec roku mniej mi się chciało czytać, chyba zbyt wiele wrażeń miałam w codziennym życiu.

Zakochałam się w książkach Anny Karpińskiej i z nimi spędziłam większość ciepłych dni. Duże wrażenie zrobiły też na mnie 2 książki Wojciecha Wanata o narkotykach. No i tradycyjnie autorstwa psychoterapeutki Susan Forward:-)

  • Odnajdę Cię, A. Karpińska
  • To wszystko przez ciebie, A. Karpińska
  • Chorwacka przystań, A. Karpińska
  • Za jakie grzechy A. Karpińska
  • Rozważna czy romantyczna A. Karpińska
  • Przekonaj mnie, że to ty, A. Karpińska
  • Moja dieta cud, B. Pawlikowska
  • Narkotyki, anoreksja i inne sekrety, B. Pawlikowska
  • Największe kłamstwa naszej cywilizacji, B. Pawlikowska
  • Wyszłam z niemocy i depresji, ty też możesz, B. Pawlikowska
  • Największe skarby naszej cywilizacji, B. Pawlikowska
  • Jak pokochać siebie? Podręcznik życiowej przemiany, B. Pawlikowska
  • Wszystko jest dobrze w moim świecie, B. Pawlikowska
  • W dżungli codzienności, B. Pawlikowska
  • Matki, które nie potrafią kochać, S. Forward, D. Frazier-Glynn
  • Toksyczni teściowie, S. Forward, D. Frazier
  • Gdy twój partner łże jak pies, S. Forward, D. Frazier
  • Toksyczne namiętności, S. Forward, C. Buck
  • Cyfrowa Twierdza, D. Brown
  • Zwodniczy punkt, D. Brown
  • Inferno, D. Brown
  • Rok w Monarze, W. Wanat
  • Narkotyki i narkomania : odlot donikąd, W. Wanat
  • Dyscyplina emocjonalna, Ch. C. Manz
  • W co grają ludzie?, E. Berne
  • Jak mówić, by dzieci nas słuchały, jak słuchać, by dzieci do nas mówiły,A. Faber, E. Mazlish
  • Stres kobiecy, G. Witkin
  • Poradnik grubaski, W. Shanker
  • Autosugestia. Jak myśleć pozytywnie, A. Grun
  • Mity na temat małżeństwa : o powszechnych przekonaniach, które niszczą związek, A. Lazarus

Wszystkie książki, jakie w życiu przeczytałam są podzielone na kategorie i znajdziesz je <W TYM MIEJSCU>

Blog i portale społecznościowe

Razem z narzeczonym prowadzimy funpage promujący zdrowy styl życia Para FiT i coraz lepiej nam idzie. U mnie na blogu większy ruch, bo regularnie (w końcu) publikuję wpisy, co mnie bardzo cieszy. Dziękuję Wam za wszystkie odwiedziny i komentarze, na ile mogę odwiedzam Wasz również też 🙂

Szkolenia

(od 2008 roku ukończyłam 114 różnych form rozwoju, np. szkoleń, konferencji, lekcji otwartych etc.+ studia licencjackie, magisterskie i 2 rodzaje podyplomowych)

  1. Szkolenie w ramach cyklu „Poznajemy Placówki Specjalne i Integracyjne” w Młodzieżym Ośrodku Wychowawczym – 29.03.17r.
  2. Szkolenie w ramach cyklu „Poznajemy Placówki Specjalne i Integracyjne” w Zespole Szkół nr 6 – 26.04.2017r.
  3. Szkolenie poświęcone realizacji zajęć z zakresu doradztwa zawodowego w klasach 7 w roku szkolnym 2017/2018 – 26.05.2017r.
  4. Kurs e-learningowy„Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą” – przepracowanie i analiza 21 lekcji w (https://kursy.cdw.edu.pl) wrzesień – październik
  5. Szkolenie dla nauczycieli / pedagogów ze Szkół Podstawowych – realizatorów działań edukacyjnych, kierowanych do uczniów klas VII w „Programie profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV)” (Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrocławiu) – 10.10.17r.
  6. Konferencja otwarcia dla pedagogów i psychologów (WCDN) – 10.10.17r.
  7. Zagrożenia w sieci (Biblioteka pedagogiczna) – 11.10.17r.
  8. Spotkanie Grupy Dialogu Społecznego ds. Uzależnień       Grupa Dialogu Społecznego  25.10.17
  9. III Interdyscyplinarna konferencja naukowa pt.: „Więzi, które chronią. Efektywność pomocy” 16 i 17.11.2017
  10. Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i wychowawców (kompetencji wychowawczych) – szkolenie 10-tygodniowe od 7.11.17 do 9.01.18r.

A jak minął Wasz rok 2017? Czy był dla Was udany? 🙂 Moje plany na 2018 rok opiszę w kolejnym (środowym) wpisie 🙂

Czytaj także:
Podsumowanie 2016 roku
Podsumowanie 2015 roku
Postanowienia Noworoczne, czyli moje cele na 2018 rok

10 comments

  1. Dzięki za ten wpis. Mobilizuje mnie żeby też takie podsumowanie napisać, a NIGDY w życiu czegoś takiego nie robiłam! W ogóle pierwszy raz napisałam swój króciutki plan. Fajne książki Susan Forward, akurat jestem w temacie emocji. Za Pawlikowską jakoś nie przepadam – poza podróżniczymi, te uwielbiam – ale może to jakieś niewłaściwe uprzedzenie. Pozdrawiam!

    Polubienie

  2. Gratuluję tylu osiągnięć:) Jestem pod wrażeniem szczególnie jeżeli chodzi o ilość przeczytanych książek i ilość przebiegniętych kilometrów. Ja dopiero rozpoczynam przygodę z bieganiem, jeszcze na szczęście póki co nie miałam kontuzji. Kiedyś w przeszłości przytrafiła mi się kontuzja po trzech miesiącach biegania co skutkowało zakończeniem treningów. Jak radzić sobie z kontuzjami i nie przerwać biegania? Na jak długo takie kontuzje wykluczają z biegania? A może powinnam zapytać w jaki sposób unikać i zapobiegać kontuzjom?:) Pozdrawiam i życzę jeszcze więcej sukcesów w Nowym Roku:)

    Polubienie

    • Hej, dziękuję za miłe słowa 🙂 Każda kontuzja jest inna i jedna wyłączy na rok, inna ograniczy ilość kilometrów po prostu. Zapobieganie kontuzjom przy bieganiu to przede wszystkim dobre buty biegowe, a nie pseudobiegowe z większym rozmiarem, dynamiczne rozgrzewki (około 10 minut) np. pajacyki, kręcenie ramionami, rozciąganie po każdym biegu (minimum 10 minut, trzymanie pozycji około 30 sekund), wałkowanie się na rollerze, a jak wystąpi kontuzja, to najlepiej fizjoterapeuta, bo nigdy nie wiemy co tam się w środku dzieje. Jak coś to pytaj 🙂 Jak biegasz, to zapraszamy na nasz fanpage dot. m.in. biegania: https://www.facebook.com/ParaFitIwaGrzes/ Powodzenia i daj znac jak idzie!

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s