5 z 60 POWODÓW DLACZEGO WARTO BIEGAĆ? – cz. I

Zaczęłam biegać w 2005 roku, co nie oznacza, że od tamtego czasu robię to regularnie. Regularnie biegam i trenuję od zaledwie 3 lat. O tym jak rzucałam latami bieganie i wracałam do niego oraz jak trudno mi było zacząć na dobre pisałam dla Was <TUTAJ>

Dziś mam przyjemność i zaszczyt być ultramaratonką. Z asfaltu prawie całkowicie przeszłam na bieganie w górach i po naturalnych powierzchniach. Chętniej biorę udział w biegach charytatywnych i wraz z narzeczonym jesteśmy ambasadorami Wrocławskiego Biegu Akademickiego.

Po co to robię? Dlaczego? Bywają przecież dni, że absolutnie nie chce się wychodzić na dwóch, nie sprzyja pogoda, samopoczucie, a zmęczenie po pracy daje się we znaki. Na bazie doświadczeń swoich i narzeczonego utworzyłam dla Was cykl artykułów traktujących o zaletach biegania. Oczywiście każdy człowiek jest inny i ma inne myślenie na ten temat, ja chcę się podzielić naszym postrzeganiem sprawy 🙂

DLACZEGO WARTO BIEGAĆ?

  1. Bieganie uwalnia endorfiny – nawet jak przed wyjściem z domu się naprawdę nie chce, to po kilku minutach biegu można poczuć przyjemność. Zdarza się, że czasem kilometry lecą wolno jak krew z nosa, nie mniej jednak dla organizmu jest to przyjemne (mamy na myśli luźne bieganie, a nie katorżnicze treningi).
  2. Bieganie daje motywację do działania – tu mam na myśli katorżnicze treningi czy zawody – jeśli udało mi się zrobić mocny trening w deszczu czy biegłam 8 godzin w górach to mogę też zmobilizować się do sprzątania domu w piątek po pracy albo ogarnąć dokumenty w pracy, których nie znoszę.
  3. Bieganie kształtuje charakter – kiedy regularnie biegałam i uwierzyłam w to, że mam w sobie dużo samodyscypliny, uznałam, że również mogę regularnie się uczyć na studiach, myć gary, sprzątać, dbać o włosy czy np. wypełniać dziennik w pracy.
  4. Bieganie podnosi poczucie własnej wartości, samokontroli i poczucia wpływu na własne życie – umiem coś robić dobrze, podejmuję decyzje za własne życie – czy idę biegać czy zostaję w domu, na ile idę biegać itd.
  5. Bieganie dobrze wpływa na metabolizm – i po prostu jeśli robimy to regularnie wraz ze zdrowym odżywianiem, gubimy kilogramy i jesteśmy szczupli! 🙂

O powodach dla których warto biegać, mogłabym pisać książkę, dlatego rozbiję Wam je na kilka wpisów 🙂 Czy Wy biegacie?:-) Lubicie to robić?

Zastanawiam się czy kolejne wpisy z tej serii (mam ich już 10!) publikować co tydzień w poniedziałek czy co 2 tygodnie 🙂 Możecie mi doradzić? Będę wdzięczna! 🙂

Wpis powstał na bazie cogodzinnych rozmów z G., z którym prowadzimy fanpage promujący zdrowy styl życia Para FiT

Czytaj także:
5 z 60 POWODÓW DLACZEGO WARTO BIEGAĆ, cz. II
Moja historia biegania
Jak przebiec maraton?

6 uwag do wpisu “5 z 60 POWODÓW DLACZEGO WARTO BIEGAĆ? – cz. I

    1. O to chodzi, prawda? Te małe, wielkie sukcesy tj. wyjście w nieładną pogodę powodują, że jesteśmy bardziej mocni w innych dziedzinach życia. Trywialny, ale prawdziwy przykład – kiedy wyjdę biegać jak jest kapuśniaczek, to będę umiała się zmotywować do prasowania, którego nie cierpię 😀 Tak to na mnie od lat działa, że już nie zbiera mi sie 20 ubrań, lecz około 3 🙂

      Polubienie

  1. Pingback: 5 POWODÓW DLACZEGO WARTO BIEGAĆ? – cz. II – Iwona Turzańska

  2. Pingback: 5 z 60 POWODÓW DLACZEGO WARTO BIEGAĆ? – cz. III – Iwona Turzańska

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s