Jak żyć po rzuceniu palenia?

Każdy palacz panicznie boi się tego co będzie, kiedy rzuci papierosy. Strach trzeba zwalczyć, żeby cieszyć się życiem w zdrowiu i bez uzależnień.

Co się dzieje po rzuceniu palenia?

Po przerwaniu palenia spróbowanie znów papierosa, nawet chociaż jednego bucha powoduje, że „mały potwór” się budzi i głód nikotynowy wzrasta. Wcześniej czy później wracamy do palenia. Po odstawieniu zatem, nie można już próbować papierosów – ani jednego zaciągnięcia NIGDY.

Musisz wiedzieć, że palacze mają w głowie dwa potwory:

  • Mały potwór – to uzależnienie chemiczne. Tak naprawdę każdy palacz może przespać całą noc. Papieros przecież nie budzi co godzinę, by go spożyć.
  • Duży potwór –  to uzależnienie psychiczne, czyli wszystko to, co mamy w głowie na temat palenia.

Zabicie małego potworka trwa od 5 dni do 3 tygodni, dużego potworka – około 3 miesięcy.

Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

Ja nie przytyłam. Tak, jak polecił Carr, uświadomiłam sobie, że ssanie w żołądku to nie głód, tylko ten wspomniany już mały potworek – głód nikotynowy. Wyobraziłam go sobie jak tego pluszaka z reklamy Danio, hehe 🙂 Nie można się tego uczucia w żołądku bać, lecz zastanowić się. Skoro niedawno jadłam to w żołądku siedzi nikotynowy, mały potwór, a nie głód, prawda? Oczywiście, jest możliwe przybrać kilka kg z powodu odzwyczajania się organizmu, ale to szybko spada, jeśli pamiętasz o rozróżnianiu tego, co dzieje się w Twoim brzuchu. Nawet przytycie na krótki czas 2 kg jest dla Ciebie gorsze niż utrata zdrowia?

Okres oczyszczania wg Carra trwa około 3 tygodnie. Tyle czasu możemy czuć ssanie w żołądku (głód nikotynowy) oraz czuć się dziwnie w sytuacjach, w których zawsze się paliło, a teraz tego nie robi. Po 3 tygodniach następuje tzw. „czas rewelacji”, jednak nie wyczekuj go, żyj w radości, że wyszedłeś z nałogu. Co o tym sądzicie?

Czy ktoś z Was obrał sobie za cel teraz lub kiedyś rzucenie palenia?

Czytaj także:
Jak rzucić palenie, cz. I
Jak rzucić palenie, cz. II
Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie
Nikotynizm – uzależnienie od nikotyny

jak-zyc-po-rzuceniu-palenia

Literatura:
A. Carr , Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie

8 Comments

    1. Hej, tak uważasz? Że najważniejsze, że się stara? Jak pracuję z dziećmi, to kiedy mówimy o czymś ważnym, to powtarzam, że starania nie wystarczą, trzeba to zrobić.
      Ja mogę się starać być czarnoskóra przez całe życie i co?
      Podrzuć mu może książkę Carra 🙂 Każdy musi sam to sobie ułożyć w głowie, bo rzucenie nie polega tylko na zaniechaniu działań. Trzymam kciuki!

      Polubione przez 1 osoba

      1. Przekażę mu, bo bardzo mi zależy na tym by rzucił palenie (jeśli kiedyś założymy rodzinę…). Z tym, że z dorosłym inaczej niż z dzieckiem. Jest wolny, ma prawo dokonywać wyborów skoro dojrzał do samodzielności 😉

        Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s